2022-10-22 06:44:05 Obilježili smo Erasmus Days 2022 Ove godine obilježavanje inicijative Erasmus Days započeli smo u četvrtak, 13. listopada 2022., u školskoj knjižnici s održavanjem Vijeća učenika. Voditeljice Vijeća učenika, Jasmina Šostarec i Petra Sobota Frčak, pripremile su za učenike online kviz kroz koji su učenici upoznati sa bitnim informacijama o Europskoj uniji, Erasmus+ programu, Europskoj godini mladih, događanju Erasmus Days te projektima koje je provela Strukovna škola u posljednjih nekoliko godina, a koji su se financirali upravo iz Erasmus+ programa namijenjenom mladima i obrazovanju. Učenice Stela Kuzmić i Marina Jendrašić ispričale su učenicima svoje iskustvo s Erasmus+ stručne prakse i putovanja u Slovačku i Norvešku. Stela i Marina su istaknule važnost i vrijednost takvog iskustva i preporučile svima da se prijave na svaki projekt koji im se nudi. Ostali učenici iznijeli su svoja mišljenja što bi željeli iskusiti preko Erasmus+ projekata. Odgovori su bili različiti - od usavršavanja jezika, upoznavanja tuđe kulture, primjene znanja do stručne prakse iz područja računalstva, servisa elektroničkih uređaja, ekonomije, automobilske industrije, itd. Prve četiri mjesta na kvizu bila su nagrađena poklon paketom a kao najbolji kvizaši pokazali su se Elvis Andrašić iz 1.h, Marina Jendrašić iz 4.b, Petra Šimunić iz 1.g i Patrik Novogradec iz 1.b razreda. S aktivnostima smo nastavili u petak, 14. listopada 2022., u obliku predstavljanja Erasmus+ projekata koje je škola provodila učenicima prvih, drugih i trećih razreda te zainteresiranim vanjskim posjetiteljima. Svoje dojmove podijelili su nastavnici i učenici koji su sudjelovali na projektima. Predavanja su podijeljena s obzirom na način provedbe projekata. Neki su projekti podrazumijevali vanjske stručne prakse gdje su učenici primjenjivali teorijska i usavršavali praktična znanja iz svojih struka – radili na CNC strojevima, u računovodstvenim uredima i arhivima, bavili se 3D programiranjem, izradom aplikacija za Android platforme, konstruirali i printali na 3D printerima dijelove za električni automobil, učili o kozmetičkim tretmanima, makeup-u i načinima oblikovanja kose. Ovi projekti podrazumijevali su boravak učenika i nastavnika dva ili tri tjedna u partnerskim organizacijama u inozemstvu. Druga vrsta projekata podrazumijevala je usvajanje znanja iz općeobrazovnih predmeta iz područja ekološke održivosti te su učenici uglavnom boravili u prirodi i obilazili nacionalne parkove, parkove prirode i sudjelovali u radionicama na kojima su izrađivali eko predmete. Upravo na jednom takvom projektu, učenici su imali priliku vidjeti na koji se način može izraditi promidžba nacionalnih prirodnih ljepota. Zajedničko svim projektima je razvoj komunikacije na stranom jeziku, učenje o kulturi, jeziku, običajima, gastronomiji te uočavanje kulturoloških razlika. Učenici su postavljali mnogo različitih pitanja nastavnicima i učenicima, slušali njihove savjete, a zainteresiranost za projekte i mogućnost priključivanja projektima bila je velika. Svatko od predavača nastojao je na zanimljiv način prenijeti svoje iskustvo pa su tako neki pokazali zanimljive video snimke, drugi su donijeli predmete s putovanja poput dijelova narodnih nošnji, kuhača, ravnala, konzervirane ribe, magneta, nakita, pokazivali i pričali o zanimljivim muzejima koje su posjetili poput muzeja oldtimera, vapna, ekologije, Ferrarija, dvorcima i planinskim vrhovima. Na najbolji mogući način su nastavnici Anica Čorba, Želja Grobenski Senjan, Martin Ivandija, Lovorka Kučinić, Marina Pejić, Zvjezdana Smes, Vjekoslav Tomrlin, Sonja Zvonar te učenici predavači predstavili Slovačku, Sloveniju, Njemačku, Češku, Španjolsku, Italiju i Norvešku.
|
Strukovna škola Đurđevac |