2017-11-21 14:21:46
Vukovar, to smo mi!'Netko je dirao moje parkove, klupe na kojima su još urezana vaša imena, sjenu u kojoj ste istodobno i dali, i primili prvi poljubac - netko je jednostavno sve ukrao jer, kako objasniti da ni Sjene nema?
Nema izloga u kojem ste se divili vlastitim radostima, nema kina u kojem ste gledali najtužniji film, vaša je prošlost jednostavno razorena i sada nemate ništa.
Morate iznova graditi. Prvo, svoju prošlost, tražiti svoje korijenje, zatim, svoju sadašnjost, a onda, ako vam ostane snage, uložite je u budućnost. I nemojte biti sami u budućnosti.'
Siniša Glavašević
U petak i subotu smo obilježili Dan sjećanja na Vukovar i sve one koji su dali svoje živote za Vukovar.
Učenik 3. b razreda, David Međurečan, gostovao je na Podravskom radiju gdje je pročitao svoj rad Prolivena tinta u kojem progovara o problemima i žrtvama rata. Rad je pročitan i na središnjem đurđevačkom Trgu gdje se već tradicionalno pale lampaši u spomen na žrtve Domovinskog rata.
Nastavnici povijesti, Mirica Lukić i Danijel Moslavac, ugostili su Roberta Rodmana koji je za učenike održao dokumentarističko predavanje o ratu i prepričavao im svoja iskustva i sjećanja s bojišnice.
U subotu su nastavnici Danijel Moslavac i Mirko Vujić vodili grupicu učenika u Vukovar gdje su sudjelovali u Koloni sjećanja.
Važno je da se ne zaboravi Vukovar. Da se ne zaborave svi ostali hrvatski gradovi i sela, svaki ugašen ljudski život, svi preživjeli koji se svakog dana bude s teretom sjećanja na okrutnost rata.
Kažu da je povijest učiteljica života, stoga je od iznimne važnosti učiti i prisjećati se svih ratnih priča jer jedino tako možemo razumjeti što znači žrtvovati se za svoju domovinu i poštivati one koji su preživjeli ratne strahote.
Ova nas povijesna zbivanja trebaju podsjetiti da uvijek trebamo pomagati drugima u teškim vremenima te da mržnja i netrpeljivost najčešće vode do sukoba, rata, koji na kraju ostavlja ništa drugo osim dubokih tragove tuge i gorčine u ljudskim srcima, bolna sjećanja i slike opustošenih gradova i sela.
|