« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Opis mobilnosti:
Vrijeme održavanja: 22. – 25. listopada 2018.
Mjesto održavanja: Detva, Slovačka
Ustanova primateljica: Spojena škola Detva
Prva nastavnička mobilnost u sklopu Erasmus+ projekta „Skills in IT and Mechatronics Practical Learning“ uključivala je nastavnika strojarstva Vjekoslava Tomrlina i nastavnika elektrotehnike Dejana Rakijašića. S ciljem usvajanja primjera dobre prakse posjetili su Spojenu školu Detva u Slovačkoj.
Spojena škola Detva provodi srednjoškolske strukovne programe iz područja elektrotehnike, strojarstva i ekonomije. Škola ima odličnu suradnju s lokalnim tvrtkama u području organizacije praktične nastave za učenike i uvođenja dualnog sustava obrazovanja.
Nastavnička mobilnost bila je strukturirana kao praćenje organizacije i provedbe nastavnog rada (job shadowing), a nastavnici Strukovne škole imali su izravan uvid u sličnosti i razlike između partnerske i vlastite ustanove u pogledu organizacije nastave, pristupa poučavanju i praktičnom osposobljavanju, suradnje s regionalnim tvrtkama, primjene IKT-a u nastavi te uvođenja inovacija u nastavni proces.
Jedan od ciljeva mobilnosti bio je identificiranje primjera dobre prakse koji omogućuju postizanje visokokvalitetnih ishoda učenja kod učenika tijekom obavljanja praktične nastave u školi i kod poslodavaca.
Kroz svakodnevne radne aktivnosti nastavnici su usavršili svoje kompetencije u području:
S obzirom na ciljeve i planove Strukovne škole Đurđevac u pogledu unaprjeđenja organizacije i provedbe praktične nastave u školskim i izvanškolskim radionicama, stečeno iskustvo nastavnika bit će od velike koristi. Identificirani primjeri dobre prakse koji bi se mogli primijeniti u Strukovnoj školi Đurđevac vezani su uz prednosti slovačkog obrazovnog sustava, a to su prvenstveno pristup praktičnom dijelu strukovnog osposobljavanja i priprema uvođenja dualnog sustava obrazovanja. Slovački obrazovni sustav je u velikoj mjeri decentraliziran, što znači da škole i regionalno ministarstvo obrazovanja imaju veću slobodu, ali i odgovornost u kreiranju obrazovnih programa u skladu s potrebama tržišta rada. Odgovornost za provedbu dualnog sustava u vrlo velikoj mjeri prebačena je na tvrtke prema čijim potrebama se izrađuju specijalizirani strukovni obrazovni programi. Škola u takvom sustavu također ima značajnu ulogu, budući da treba uskladiti potrebe poslodavaca s dostupnim nastavnim kadrom. Većina lokalnih tvrtki je u velikoj mjeri zainteresirana za suradnju sa školom, jer u toj suradnji prepoznaju i vlastite interese.
Po povratku u matičnu školu, navedeni primjeri dobre prakse integrirani su u izradu strateškog plana unaprjeđenja organizacije vježbi i praktične nastave učenika u radionicama Strukovne škole Đurđevac i radionicama lokalnih tvrtki.
S ciljem dobivanja cjelokupne slike regionalnog sustava strukovnog obrazovanja i osposobljavanja, tijekom mobilnosti održani su sastanci s predstavnicima regionalnog ministarstva obrazovanja i industrijske komore, a nastavnici su posjetili i neke od lokalnih tvrtki s kojima partnerska škola redovito surađuje (DTnet, Netspace, Slavia Production Systems, Kops, PPS Groups).
Slobodno vrijeme nastavnici su iskoristili za posjet regionalnim turističkim mjestima Banska Bystrica i Banska Štiavnica.
Posjet nastavnika Strukovne škole Đurđevac partnerskoj školi poslužio je i kao podloga za razvoj novih ideja za suradnju na budućim projektima.
Mobilnost je sufinancirana sredstvima programa Europske unije Erasmus+.