preskoči na sadržaj

Strukovna škola Đurđevac

Login
Tražilica
Kalendar
« Travanj 2026 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
30 31 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
Prikazani događaji

Projekti

Solarno vozilo Rooster Solari FI2020

glavni sponzor:

Erasmus+ i drugi projekti:

BE WORLD CLASS

Obrazovanje

Studiranje

 

Kriteriji vrednovanja 2025.-2026.

ČETVEROGODIŠNJA  ZANIMANJA

Elementi:

  1. 1 i 2. razred:

slušanje s razumijevanjem

                      čitanje s razumijevanjem

                      govorenje

                      pisanje

  1. 3.i 4. razred:

slušanje s razumijevanjem

                      čitanje s razumijevanjem

                      govorenje

                      pisanje

                      jezično posredovanje

Oblici vrednovanja rada učenika su : usmena provjera, pisana provjera, domaća zadaća, školska zadaća, predstavljanje rezultata rada, vršnjačko vrednovanje, samovrednovanje, zajednička evaluacija, mape.

Razumijevanje se odnosi na čitanje i slušanje prema ZEROJ-u. Govorne sposobnosti pokrivaju  govornu produkciju, govornu interakciju, a što je posebno razdvojeno u četverogodišnjim programima na govorenje i pisanje. Jezične zakonitosti pokrivaju gramatiku u drugim I trećim razredima trogodišnjih zanimanja.

 

 

SLUŠANJE S RAZUMIJEVANJEM:

Dovoljan (2) 

Nakon slušanja teksta učenik, uz stalnu pomoć, pokazuje razumijevanje nekih ključnih i specifičnih

informacija. Razumijevanje slušnog teksta je moguće samo uz prilagodbu. Pokazuje razumijevanje

fraza i najčešće korištenih riječi iz područja od neposrednog osobnoga interesa. 

Dobar (3) 

Nakon slušanja teksta učenik, uz čestu pomoć, pokazuje razumijevanje nekih ključnih i specifičnih

informacija. Razumijevanje slušnog teksta je moguće uz manju prilagodbu. Pokazuje razumijevanje

kratkih i jednostavnih poruka iz područja od neposrednog osobnoga interesa. 

Vrlo dobar (4) 

Nakon slušanja teksta učenik, uz povremenu pomoć, pokazuje razumijevanje većine ključnih i

specifičnih informacija. Razumijevanje slušnog teksta je moguće uz minimalnu prilagodbu. Pokazuje

razumijevanje kratkog govora o poznatim temama.  

Odličan (5) 

Nakon slušanja teksta učenik samostalno pokazuje razumijevanje teksta i povezuje ključne i

specifične informacije s primjerima iz teksta. Razumijevanje slušnog teksta je moguće uz minimalnu

prilagodbu. Pokazuje razumijevanje dužeg govora o poznatim temama.

Učenik/učenica  razumije usmeno izlaganje, pokazuje razumijevanje sadržaja koji još nisu obrađeni na nastavi, tj. više od očekivanog u odnosu na druge učenike/ce. Može usporediti, objasniti, povezati i razlikovati novousvojene leksičke jedinice.

 

Čitanje s razumijevanjem

Dovoljan (2) 

Nakon čitanja teksta učenik, uz stalnu pomoć, pokazuje razumijevanje nekih ključnih i specifičnih

informacija. Razumijevanje teksta je moguće samo uz prilagodbu. Pokazuje razumijevanje teksta iz

područja od neposrednog osobnoga interesa. 

Razumije samo dijelove teksta te ima ozbiljnih poteškoća u razumijevanju čak i uz objašnjenja.  Sporo i uz nastavnikovu pomoć točno odgovara na polovinu postavljenih pitanja koristeći uglavnom kratke odgovore. Povezivanje riječi i definicija ide teže, ali uz nastavnikovu pomoć učenik/učenica  ipak uspijeva, a točno prevodi samo kratke, jednostavne rečenice i to posve doslovno. Uz veliku pomoć nastavnika vrlo rijetko može usporediti, objasniti, povezati i razlikovati novousvojene leksičke jedinice.

Dobar (3) 

Nakon čitanja teksta učenik, uz čestu pomoć, pokazuje razumijevanje nekih ključnih i specifičnih

informacija. Razumijevanje teksta je moguće uz manju prilagodbu. Pokazuje razumijevanje teksta

iz područja od neposrednog osobnoga interesa. 

Djelomično razumije jezičnu poruku. Uz pomoć nastavnika sporije, ali točno odgovara na pitanja. Povezuje dio riječi i njihove definicije te ima poteškoća pri uspoređivanju, objašnjavanju, povezivanju i razlikovanju novousvojenih leksičkih jedinica

Vrlo dobar (4) 

Nakon čitanja izvornog teksta učenik, uz povremenu pomoć, pokazuje razumijevanje većine

ključnih i specifičnih informacija. Pokazuje razumijevanje složenijeg teksta o poznatim temama.  

Uglavnom točno odgovara na postavljena pitanja, točno nadopunjuje većinu zadanih rečenica, točno ispravlja većinu netočnih tvrdnji i može povezati većinu riječi i njihovih definicija. Uglavnom može usporediti, objasniti, povezati i razlikovati novousvojene leksičke jedinice.

Odličan (5) 

Nakon čitanja izvornog teksta učenik samostalno pokazuje razumijevanje teksta i povezuje ključne i

specifične informacije s primjerima iz teksta. Pokazuje razumijevanje složenog teksta o poznatim

temama. Točno odgovara na pitanja, nadopunjuje rečenice, ispravlja netočne tvrdnje i povezuje riječi i njihove definicije. Može usporediti, objasniti, povezati i razlikovati novousvojene leksičke jedinice.

 

GOVORENJE

Dovoljan (2)

U jezičnoj je produkciji potrebna stalna pomoć i slušni model. Učenik se u govoru oslanja isključivo na osnovni vokabular (slaba usvojenost vokabulara iz prethodno obrađenih sadržaja) te se izražava na najjednostavniji način koristeći gramatičke strukture srednje razine složenosti i pri tome puno griješi. Tvori kratke, jednostavne rečenice pri čemu puno griješi. Pogreške često ometaju razumijevanje poruke. Sporo se izražava, potrebna nastavnikova pomoć u obliku stalnog poticanja, pitanja i objašnjenja. Nakon upozorenja nastavnika ne može ispraviti pogrešku.

Produkcija je moguća isključivo u poznatim komunikacijskim situacijama i ponekad u obliku jednostavnog neplaniranog razgovora. Učenik izriče svoje mišljenje, ideje i stavove, no ne daje primjere. Izgovor je oponašanje naglaska i/ili akcenta, ritma i intonacije.

Izgovor  -na razini oponašanja,  potrebna stalna pomoć i slušni model, samo poznate komunikacijske situacije.

Govor - Potrebna stalna pomoć; izriče vlastito mišljenje, ideje I stavove bez primjera; koristi se jednostavnim leksičkim i gramatičkim strukturama I najjednostavnijim jezikom struke uz pogreške koje često otežavaju razumijevanje poruke.

Razgovor -Uz stalnu pomoć pokreće razgovor i preuzima riječ; koristi se jednostavnim leksičkim i gramatičkim strukturama I najjednostavnijim jezikom struke uz pogreške koje često otežavaju razumijevanje poruke.

Dobar (3)

U jezičnoj je produkciji učeniku često potrebna pomoć i slušni model. Pogreške ponekad otežavaju razumijevanje poruke. Snalazi se samo u poznatim komunikacijskim situacijama i u jednostavnom neplaniranom razgovoru. Izriče svoje mišljenje, ideje i stavove te pokušava dati primjere. Pokreće, održava i završava razgovor. Koristi skroman vokabular i gramatičke strukture srednje razine složenosti. Snalazi se u upotrebi osnovnih leksičkih struktura jezika struke. Uz čestu pomoć odgovarajući naglasak i/ili akcent, ritam i intonacija uglavnom točni. Ispravlja svoj govor uz pomoć i smjernice.

Izgovor - Potrebna česta pomoć i slušni model, samo poznate komunikacijske situacije.

Govor - Potrebna česta pomoć; izriče svoje mišljenje, ideje i stavove I nastoji ih potkrijepiti primjerima; uz pomoć I smjernice ispravlja svoj govor. Koristi se primjerenim leksičkim i gramatičkim strukturama I jednostavnim jezikom struke uz pogreške koje povremeno otežavaju razumijevanje poruke.

Razgovor - Uz čestu pomoć pokreće, održava i završava razgovor te povremeno preuzima pravo na riječ. Koristi se

primjerenim leksičkim I gramatičkim strukturama I jednostavnim jezikom struke uz pogreške koje povremeno

otežavaju razumijevanje poruke.

Vrlo dobar (4)

U jezičnoj je produkciji učeniku povremeno potrebna pomoć i to s naglaskom i/ili akcentom, ritmom te

intonacijom. Prilagođava prozodiju različitim komunikacijskim situacijama te aktivno sudjeluje u jednostavnom

neplaniranom i dužem planiranom razgovoru. Razgovor često pokreće, održava i završava te preuzima pravo na

riječ. Koristi se dobrim rasponom vokabulara i gramatičkih struktura srednje razine složenosti uz povremene

pogreške koje samo ponekad utječu na globalno razumijevanje. Uglavnom se koristi komunikacijskim

strategijama. U upotrebi osnovnih leksičkih struktura jezika struke potrebna je povremena pomoć. Ispravlja svoj

govor uz smjernice. Jezik uglavnom prilagođen svrsi i kontekstu.

Izgovor: Povremena pomoć u izgovoru; različite komunikacijske situacije.

Govor: Povremena pomoć potrebna; izriče svoje mišljenje, ideje i stavove te ih potkrepljuje ponekim dokazima i

primjerima; uz smjernice ispravlja svoj govor. Koristi se primjerenim leksičkim I gramatičkim strukturama i jezikom struke uz pogreške koje ne utječu na razumijevanje poruke.

Razgovor: Aktivno sudjeluje u razgovoru; pomoć povremeno potrebna; često pokreće, održava I završava razgovor te

preuzima pravo na riječ. Koristi se primjerenim leksičkim i gramatičkim strukturama i jezikom struke uz pogreške koje

ne utječu na razumijevanju poruke.

Odličan (5)

Učenik je samostalan u jezičnoj produkciji i kreativno prilagođava prozodiju različitim komunikacijskim situacijama.

Izražava vlastito mišljenje, ideje i stavove i potkrepljuje ih odgovarajućim dokazima i primjerima. Aktivno i

samoinicijativno sudjeluje u jednostavnom neplaniranom i dužem planiranom razgovoru. Samostalno upotrebljava

široki raspon vokabulara, točno se koristi raznim gramatičkim strukturama srednje razine složenosti te osnovnim

leksičkim strukturama jezika struke. Pravilan izgovor i intonacija, uspješan u korištenju komunikacijskih strategija.

Samostalno ispravlja svoj govor.

Izgovor: Točan i precizan; samostalan i kreativan u različitim komunikacijskim situacijama.

Govor: Samostalan i kreativan; izriče svoje mišljenje, ideje i stavove I potkrepljuje ih dokazima i primjerima. Koristi se

primjerenim leksičkim I gramatičkim strukturama i jezikom struke uz pogreške koje samostalno ispravlja.

Razgovor: Samostalan; aktivno I samoinicijativno sudjeluje u razgovoru, kreativno se koristi primjerenim leksičkim i

gramatičkim strukturama i jezikom struke uz pogreške koje samostalno ispravlja.

 

PISANJE

Dovoljan (2) 

Učenik zadatak izvršava minimalno, slijed misli često otežan, potrebna mu je stalna pomoć.

Pravopisne pogreške učestale. Koristi ograničen vokabular (uglavnom na razini osnovne škole, slaba

usvojenost vokabulara iz prethodno obrađenih sadržaja) i neke primjerene gramatičke strukture s

čestim pogreškama koje utječu na razumijevanje teksta. Tvori kratke i jednostavne rečenice pri

čemu puno griješi. Ne prilagođava izražavanje kontekstu i ne koristi se komunikacijskim

strategijama. Uz stalnu pomoć i smjernice ispravlja svoj tekst. 

Pravopis I interpunkcija: Učestale pogreške u primjeni pravopisnih pravila i interpunkcije; broj i učestalost pogrešaka ometa razumijevanje.

Organizacija : Naznake organiziranog i strukturiranog teksta. Potrebna stalna pomoć i smjernice.

Sadržaj:  Slijed misli često otežan. Potrebna stalna pomoć I smjernice.

Gramatika I vokabular : Vokabular vrlo ograničen; koristi poneke primjerene gramatičke strukture; česte pogreške.

 

Dobar (3) 

 Učenik zadatak izvršava djelomično, uglavnom samostalno piše jednostavnije tekstne vrste, ideje su

djelomično razrađene. Misli su općenito razumljive s ponekim odstupanjem od logičnog slijeda.

Ograničen raspon sredstava za postizanje koherencije i kohezije teksta. Koristi jednostavan

vokabular i neke gramatičke strukture srednje razine složenosti. Učestalost pogrešaka zahtijeva

često ponovno čitanje na mjestima. Ponekad jezik nije prilagođen svrsi i kontekstu. Primjenjuje

poneka pravopisna pravila. Uz čestu pomoć i smjernice ispravlja svoj tekst. 

Pravopis I interpunkcija: Pogreške zahtijevaju ponovno čitanje na mjestima; primjenjuje poneka interpunkcijska

pravila.

Organizacija:  Pogreške u strukturiranju teksta, potrebna česta pomoć i smjernice.

Sadržaj: Ideje djelomično razrađene; razumljivo s ponekim odstupanjem od logičnog slijeda.

Gramatika I vokabular: Koristi jednostavan vokabular i poneke gramatičke strukture srednje razine složenosti.

Vrlo dobar (4) 

Učenik zadatak izvršava u potpunosti, uz blago odstupanje. Samostalan u pisanju jednostavnijih

tekstnih vrsta (poruke, osobna pisma, e-mail i sl.), uglavnom uspješan i u pisanju složenijih tekstnih

vrsta (esej, službeno pismo, članak, izvješće i sl.). Tekst organizira u odlomke te razrađuje ideje.

Misli su većinom poredane logičnim slijedom, lako razumljive. Dobro upotrebljava sredstva za

postizanje koherencije i kohezije teksta. Koristi se dobrim rasponom vokabulara, primjeren sadržaju

uz manje pogreške koje ne ometaju razumijevanje. Gramatičke strukture srednje razine složenosti

su uglavnom točne. Uglavnom točno primjenjuje pravopisna pravila. Jezik uglavnom prilagođen

svrsi i kontekstu, a sadržajna i formalna pravila tekstne vrste i pisanja uglavnom točno primijenjena.

Uz povremenu pomoć ispravlja svoj tekst.  

Pravopis I interpunkcija: Ponekad griješi u pravopisu, no pogreške ne utječu na razumijevanje, uglavnom

točno primjenjuje interpunkcijska pravila.

Organizacija: Tekst organizira u odlomke uz blago odstupanje.

Sadržaj: Ideje razrađene. Misli većinom logički posložene i lako razumljive.

Gramatika I vokabular : Dobar raspon vokabulara, manje pogreške koje ne ometaju razumijevanje. Gramatičke strukture srednje razine složenosti uglavnom točne.

Odličan (5) 

Učenik samostalno i kreativno u potpunosti izvršava zadatak, samostalan u pisanju svih obrađenih

tekstnih vrsta. Tekst jasno organizira u odlomke i precizno razrađuje ideje, uspješno upotrebljava

sredstva za postizanje koherencije i kohezije teksta. Misli su poredane logičnim slijedom i lako su

razumljive. Točno i precizno primjenjuje pravopisna pravila. Koristi se širokim rasponom vokabulara,

primjeren sadržaju uz zanemarive pogreške. Točno upotrebljava raznovrsne gramatičke strukture

srednje razine složenosti. Samostalno ispravlja svoj tekst.

Pravopis I interpunkcija: Pravopis točan I precizan uz poneku manju pogrešku; točno i precizno primjenjuje

interpunkcijska pravila.

Organizacija: Tekst jasno organiziran u ulomke, ne griješi u organizaciji niti strukturi.

Sadržaj: Ideje razrađene. Misli poredane logičnim slijedom i lako su razumljive.

Gramatika I vokabular: Širok raspon vokabulara, zanemarive pogreške. Točno koristi raznovrsne gramatičke strukture srednje razine složenosti.

JEZIČNO POSREDOVANJE

Dovoljan (2)

Učenik uz stalnu pomoć nastavnika I uz dosta pogreški prevodi jednostavni pisani ili govoreni tekst na engleskom jeziku na hrvatski jezik uglavnom vodeći računa o kulturnim posebnostima jezika te ili uz stalnu pomoć nastavnika usmeno ili pismeno sažima jedan ili više tekstova proizvedenih na engleskom jeziku u jedan tekst na hrvatskom jeziku.

Dobar (3)

Učenik uz čestu pomoć nastavnika I uz nešto pogreški prevodi pisani ili govoreni tekst na engleskom jeziku na hrvatski jezik uglavnom vodeći računa o kulturnim posebnostima jezika te ili uz stalnu pomoć nastavnika usmeno ili pismeno sažima jedan ili više tekstova proizvedenih na engleskom jeziku u jedan tekst na hrvatskom jeziku.

Vrlo dobar (4)

Učenik uz povremenu pomoć nastavnika prevodi pisani ili govoreni tekst na engleskom jeziku na hrvatski jezik vodeći računa o kulturnim posebnostima jezika te uz povremenu pomoć nastavnika usmeno ili pismeno sažima jedan ili više tekstova proizvedenih na engleskom jeziku u jedan tekst na hrvatskom jeziku.

Odličan (5)

Učenik samostalno prevodi pisani ili govoreni tekst na engleskom jeziku na hrvatski jezik vodeći računa o kulturnim posebnostima jezika, te samostalno usmeno ili pismeno sažima jedan ili više tekstova proizvedenih na engleskom jeziku u jedan tekst na hrvatskom jeziku.

 

Pisani ispit znanja:

50% - 68% – dovoljan (2)

69 % - 79% - dobar (3)

80 % - 89 % - vrlo dobar (4)

90% - 100 % - (odličan)

VIŠEMINUTNE PROVJERE ZNANJA: Bodovane provjere ocjenjuju se prema postotku riješenosti po istom kriteriju kao i pisani ispiti znanja, prema broju riječi/rečenica. Ocjene iz višeminutnih provjera znanja upisuju se u imenik u rubriku bilježaka, a nastavnik je može uvažiti prilikom zaključivanja zaključne ocjene.

DIKTATI se ocjenjuju prema broju riječi u diktiranom tekstu i prema postotku pogrešaka. Pogreške koje se ponavljaju broje se samo jednom.

KRITERIJI OCJENJIVANJA TESTOVA ZADATAKA OTVORENOG TIPA Zadaci otvorenog tipa (razne vrste pisanih uradaka) ocjenjuju se prema skalama koje je propisala Stručna radna skupina za njemački / engleski jezik pri NCVVO-u. Za pisane uratke na A2 razini boduju se dva kriterija: izvršenje zadatka i jezik, a za pisane uratke na B2 razini boduju se četiri kriterija: izvršenje zadatka, koherencija i kohezija, gramatika i vokabular. Za sve pisane uratke maksimum je 20 bodova, a ukupni se broj bodova pretvara u postotak i prema gore navedenoj skali preračunava u ocjenu.

Gramatika se u četverogodišnjim zanimanja i prvom razredu trogodišnjih zanimanja ne ocjenjujemo izravno, no moguće je učenicima dati gramatičke pisane provjere čiji se rezultati  unose opisno u rubriku za bilješke, boduju se, dakle mogu se vrednovati formativno te ulaze u zaključnu ocjenu.

Zaključna ocjena ne proizlazi isključivo iz aritmetičke sredine brojčanih ocjena, već se temelji na kombinaciji sumativnog vrednovanja (brojčane ocjene dobivene kroz vrednovanje govorenja, pisanja, slušanja s razumijevanjem i čitanja s razumijevanjem, odnosno razumijevanja, govornih sposobnosti, jezičnih zakonitosti i pisanog izraza u drugim i trećim razredima trogodišnjih zanimanja) i formativnog vrednovanja (opisne povratne informacije i bilješke o napretku učenika, uključujući vrednovanje gramatike, vokabulara, točnosti i komunikacijskih vještina).

Prilikom formiranja zaključne ocjene uzima se u obzir:

  • kontinuirani napredak učenika,
  • motivacija i angažiranost,
  • samostalnost i kreativnost u rješavanju zadataka,
  • povezivanje sadržaja i primjena jezika u komunikaciji.

 

 

 

 

Kriteriji vrednovanja – trogodišnja usmjerenja

Prvi razredi:        slušanje s razumijevanjem

                             čitanje s razumijevanjem

                             govorenje

                             pisanje

drugi i treći razredi: razumijevanje

                                    govorne sposobnosti 

                                    jezične zakonitosti

                                    pisani izraz

 

RAZUMIJEVANJE

Odličan ( 5 )

  Učenik/učenica razumije usmeno izlaganje i postavljena pitanja kao i pisani tekst s novim riječima. Nakon čitanja/ slušanja teksta samostalno i točno prevodi, odgovara na pitanja i nadopunjuje rečenice.

Vrlo dobar ( 4 )

  Učenik/učenica razumije gotovo svako izlaganje ili pisani tekst. Riječi i rečenice prevodi uglavnom točno, Uglavnom točno odgovara na postavljena pitanja te točno nadopunjuje većinu zadanih rečenica.

Dobar ( 3 )

  Učenik/učenica razumije usmeno izlaganje i pisani tekst uz nastavnikovu pomoć. Riječi i rečenice ponekad prevodi doslovno ili pogrešno  te samo djelomično razumije jezičnu poruku. Uz pomoć nastavnika sporije, ali ipak točno odgovara na pitanja.

Dovoljan ( 2 )

 Nakon čitanja/ slušanja teksta učenik/učenica razumije samo dijelove teksta te ima ozbiljnih poteškoća u razumijevanju pa i uz nastavnikovu pomoć. Učenik/učenica može samostalno prevesti ključne riječi u tekstu ili iz udžbenika.

 

GOVORNE SPOSOBNOSTI

Odličan ( 5 )

  Učenik/učenica pravilno koristi jezik u svakodnevnim situacijama te samostalno i točno prepričava događaje i postavlja pitanja. Raspon vokabulara iz prethodno obrađenih sadržaja je širok i uspješno se primjenjuje.

Vrlo dobar ( 4 )

  Učenik/učenica koristi jezik vrlo uspješno, ali ponekad griješi u odabiru riječi i slaganju rečenica. Raspon vokabulara i gramatičkih struktura je dobar, ali pogreške nastaju u točnoj primjeni. Nakon upozorenja nastavnika učenik/učenica ispravlja greške.

Dobar ( 3 )

  Učenik/učenica koristi kratke, jednostavne rečenice uz vođenje i pomoć nastavnika. Raspon vokabulara i gramatičkih struktura je dovoljan, a pogreške nastaju u točnoj primjeni i ponekad utječu na globalno razumijevanje. Izgovor je uglavnom točan. Učenik može sporije komunicirati u jednostavnijim razgovorima.

Dovoljan ( 2 )

  Učenik/učenica koristi jezik rabeći pri tome kratke, jednostavne rečenice pri čemu često griješi.  Raspon vokabulara je mali. Učenik/učenica koristi samo najjednostavnije gramatičke strukture. Pogrešaka je puno  i često utječu na globalno razumijevanje. Nakon upozorenja nastavnika ne može ispraviti pogrešku. Učenik/učenica se sporo i netočno izražava.

 

JEZIČNE ZAKONITOSTI

Odličan ( 5 )

 Učenik/učenica je u potpunosti usvojio/la tvorbu i uporabu svih gramatičkih sadržaja koji su do tog trenutka obrađeni te ih pravilno upotrebljava u pisanom i usmenom izražavanju. Usvojene sadržaje može analizirati.

Vrlo dobar ( 4 )

  Učenik/učenica je u usvojio/la tvorbu i uporabu svih gramatičkih sadržaja koji su obrađeni te ih uz manju pomoć nastavnika može primijeniti u stvarnim komunikacijskim situacijama pisano ili usmeno.

Dobar ( 3 )

 Učenik/učenica je djelomično usvojio/la obrađene sadržaje što dovodi do poteškoća i većeg broja grešaka koje ometaju razumijevanje. Učenik /učenica ima problema s pravilnom upotrebom u pisanom i usmenom izražavanju. Povremeno može komentirati i analizirati sadržaje.

Dovoljan ( 2 )

  Učenik/učenica nije usvojio/la osnove gramatičkih sadržaja koji su obrađeni te zbog toga ne može usvajati složene jezične strukture. Ne može analizirati i primijeniti usvojene sadržaje u stvarnim komunikacijskim situacijama kao ni u pisanim provjerama. Većinom se učenikovo znanje na ovoj razini temelji na znanju prepoznavanja jednostavnijih gramatičkih struktura ili učenje pravila za upotrebu i tvorbu jednostavnijih glagolskih vremena. Učenik/učenica treba znati najosnovnije nepravilne glagole.

 

PISANI IZRAZ

Odličan ( 5 )

 Učenik/učenica može pisano i samostalno izraziti svoje misli i bez većih gramatičkih i pravopisnih

pogrešaka; redovito izvršava sve pisane zadatke i može samostalno napisati opsežniji esej.

 

Vrlo dobar ( 4 )

Učenik/učenica pisano i samostalno izražava svoje misli uz manje gramatičke i

pravopisne pogreške ; učenik/učenica može napisati kraći esej.

 

Dobar ( 3 )

 Učenik/učenica ne može bez pomoći izraziti svoje misli pisanim putem i čini veće

pravopisne i gramatičke pogreške. Učenik/učenica može pisati odgovore na već ranije zadana pitanja.

 

Dovoljan ( 2 )

 Učenik/učenica se ne može samostalno pisano izražavati, radi česte i ozbiljne

pravopisne i gramatičke pogreške, ali učenik/učenica redovito piše domaće zadaće i uz pomoć nastavnika na nastavi piše jednostavnije rečenice.

 

Pisani ispit znanja:

35%- 55% – dovoljan (2)

56 % - 79% - dobar (3)

80 % - 89 % - vrlo dobar (4)

90% - 100 % - odličan (5)

 

Kriteriji su usuglašeni na razini Aktiva stranih jezika za 2025./2026. godinu

 

Svaki učenik je upoznat sa kriterijima i elementima vrednovanja na prvom satu stranog jezika te mu se dodatno upisuje bilješka u e-dnevnik.  Kriteriji vrednovanja se objavljuju na mrežnim stranicama Škole.

 

 

 

 

 

BILJEŠKA:

Svaki učenik se vrednuje  iz svake teme. Prlikom ispravka negativnih ocjena- u rubriku se pišu SVE ocjene.

Gramatika se u četverogodišnjim zanimanja i prvom razredu trogodišnjih zanimanja ne vrednuje izravno, no moguće je učenicima dati gramatičke pisane provjere čiji se rezultati  unose opisno u rubriku za bilješke, boduju se, dakle mogu se vrednovati formativno te ulaze u zaključnu ocjenu.

Zaključna ocjena ne proizlazi isključivo iz aritmetičke sredine brojčanih ocjena, već se temelji na kombinaciji sumativnog vrednovanja (brojčane ocjene dobivene kroz vrednovanje govorenja, pisanja, slušanja s razumijevanjem i čitanja s razumijevanjem, odnosno razumijevanja, govornih sposobnosti, jezičnih zakonitosti i pisanog izraza u drugim i trećim razredima trogodišnjih zanimanja) i formativnog vrednovanja (opisne povratne informacije i bilješke o napretku učenika, uključujući vrednovanje gramatike, vokabulara, točnosti i komunikacijskih vještina).

Prilikom formiranja zaključne ocjene uzima se u obzir: kontinuirani napredak učenika, motivacija i angažiranost, samostalnost i kreativnost u rješavanju zadataka, povezivanje sadržaja i primjena jezika u komunikaciji.

 

Pisani ispit znanja:

50% - 68% – dovoljan (2)

69 % - 79% - dobar (3)

80 % - 89 % - vrlo dobar (4)

90% - 100 % - (odličan)

   -ili-

Pisani ispit znanja:

35%- 55% – dovoljan (2)

56 % - 79% - dobar (3)

80 % - 89 % - vrlo dobar (4)

90% - 100 % - odličan (5)

 

 

 

preskoči na navigaciju