preskoči na sadržaj

Strukovna škola Đurđevac

Login
Tražilica
Kalendar
« Prosinac 2017 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
27 28 29 30 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
1 2 3 4 5 6 7
Prikazani događaji

Brojač posjeta
Ispis statistike od 12. 1. 2016.

Ukupno: 315650
Ovaj mjesec: 6850
Ovaj tjedan: 2054
Danas: 122
Projekti

BE WORLD CLASS

 

Obrazovanje

Studiranje

 

Komercijalist (4)

 

Komercijalist se osposobljava za samostalno i uspješno obavljanje poslova nabave, prodaje i organizacije poslovanja i logističkih procesa u veleprodajnim, maloprodajnim, proizvođačkim, ugostiteljski, hotelijerskim i turističkim poduzećima u unutarnjoj i vanjskoj trgovini, za rad u domaćem i međunarodnom otpremništvu, osiguravajućim društvima, prijevozničkim poduzećima, javnim, carinskim i drugim skladištima te za izvođenje poslova vanjske trgovine u razmjeni roba i različitih vrsta gospodarskih usluga s inozemstvom. 

Uz stručno - teorijsko znanje komercijalist svladava i praktično znanje koje stječe na vježbama na seminarima iz više predmeta, a upotpunjuje praktičnom nastavom tijekom sve četiri godine u raznim gospodarskim poduzećima na svim organizacijskim mjestima (prodavaonice, skladišta, carinske službe, špedicija, računovodstvo, komercijala i dr.) koja prate tijek robe od proizvođača do krajnjeg potrošača. Psihofizički zahtjevi: sposobnost ocjene vrijednosti uspjeha i posljedica neuspjeha obavljenog posla, svladavanje informatičkih znanja, stranih jezika, poslovnih komunikacija, osnova špediterskih poslova i osiguranja, poduzetništva te osnova trgovinskog prava. 

Komercijalisti prodaju proizvode svojih kompanija drugim proizvođačima, veletrgovinama, vladinim agencijama i nekim drugim organizacijama.. Bez obzira na tip proizvoda, glavni zadatak komercijalista jest zainteresirati veletrgovca ili preprodavača za svoj proizvod i odgovoriti na sva pitanja ili probleme klijenata. Komercijalisti savjetuju klijenta i kako povećati prodaju samog proizvoda. Komercijalisti često putuju i posjećuju kako potencijalne tako i postojeće kupce. Prilikom posjeta potencijalnom klijentu, raspravlja se o potrebama kupca i definira na koji način njihova roba ili usluga može zadovoljiti te potrebe. U svom radu koriste se uzorcima ili katalozima koji opisuju proizvode što ih njihova kompanija prodaje te cijene, dostupnost ili korisnost (način na koji ti proizvodi štede novac i povećavaju produktivnost) tih proizvoda. Oni primaju i narudžbe i rješavaju sve probleme ili prigovore naručitelja. 

Komercijalisti klijentu daju i sve informacije i s njim ugovaraju sve detalje eventualne kupnje. Cijeli ovaj proces može trajati i nekoliko mjeseci. Nakon što je ugovor sklopljen, komercijalisti ostaju u stalnom kontaktu s klijentom kako bi osigurali obnavljanje ugovora. Komercijalisti surađuju s voditeljima prodaje, istražuju potrebe i želje potrošača kako bi proizvodi koji se prodaju bili što bolje prilagođeni potrošačevim specijalnim potrebama. Komercijalisti koji prodaju proizvode široke potrošnje često predlažu kako i gdje izložiti robu. Ako surađuju s veletrgovcima, pomažu im u izradbi promotivnog materijala i propagandi. 

Ugovaranje novih poslova važan je dio posla komercijalista. Kako bi pronašli nove klijente, služe se informacijama dobivenim od postojećih klijenata, reklamama u specijaliziranim časopisima, a pohađaju i konferencije i sajmove karakteristične za proizvod njihova poduzeća. Povremeno nenajavljeni posjećuju potencijalne klijente. Komercijalisti analiziraju statističke podatke, pripremaju izvještaje i obavljaju neke administrativne poslove, kao što je ispunjavanje izvještaja troškova, ugovaranje sastanaka i planiranje vlastitih putovanja. Proučavaju literaturu o postojećim i novim proizvodima, prate prodaju, cijene i ponude proizvoda i usluga svojih konkurenata.

preskoči na navigaciju