« Travanj 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
Komercijalist (4)
Komercijalist se osposobljava za samostalno i uspješno obavljanje poslova nabave, prodaje i organizacije poslovanja i logističkih procesa u veleprodajnim, maloprodajnim, proizvođačkim, ugostiteljski, hotelijerskim i turističkim poduzećima u unutarnjoj i vanjskoj trgovini, za rad u domaćem i međunarodnom otpremništvu, osiguravajućim društvima, prijevozničkim poduzećima, javnim, carinskim i drugim skladištima te za izvođenje poslova vanjske trgovine u razmjeni roba i različitih vrsta gospodarskih usluga s inozemstvom.
Uz stručno - teorijsko znanje komercijalist svladava i praktično znanje koje stječe na vježbama na seminarima iz više predmeta, a upotpunjuje praktičnom nastavom tijekom sve četiri godine u raznim gospodarskim poduzećima na svim organizacijskim mjestima (prodavaonice, skladišta, carinske službe, špedicija, računovodstvo, komercijala i dr.) koja prate tijek robe od proizvođača do krajnjeg potrošača. Psihofizički zahtjevi: sposobnost ocjene vrijednosti uspjeha i posljedica neuspjeha obavljenog posla, svladavanje informatičkih znanja, stranih jezika, poslovnih komunikacija, osnova špediterskih poslova i osiguranja, poduzetništva te osnova trgovinskog prava.
Komercijalisti prodaju proizvode svojih kompanija drugim proizvođačima, veletrgovinama, vladinim agencijama i nekim drugim organizacijama.. Bez obzira na tip proizvoda, glavni zadatak komercijalista jest zainteresirati veletrgovca ili preprodavača za svoj proizvod i odgovoriti na sva pitanja ili probleme klijenata. Komercijalisti savjetuju klijenta i kako povećati prodaju samog proizvoda. Komercijalisti često putuju i posjećuju kako potencijalne tako i postojeće kupce. Prilikom posjeta potencijalnom klijentu, raspravlja se o potrebama kupca i definira na koji način njihova roba ili usluga može zadovoljiti te potrebe. U svom radu koriste se uzorcima ili katalozima koji opisuju proizvode što ih njihova kompanija prodaje te cijene, dostupnost ili korisnost (način na koji ti proizvodi štede novac i povećavaju produktivnost) tih proizvoda. Oni primaju i narudžbe i rješavaju sve probleme ili prigovore naručitelja.
Komercijalisti klijentu daju i sve informacije i s njim ugovaraju sve detalje eventualne kupnje. Cijeli ovaj proces može trajati i nekoliko mjeseci. Nakon što je ugovor sklopljen, komercijalisti ostaju u stalnom kontaktu s klijentom kako bi osigurali obnavljanje ugovora. Komercijalisti surađuju s voditeljima prodaje, istražuju potrebe i želje potrošača kako bi proizvodi koji se prodaju bili što bolje prilagođeni potrošačevim specijalnim potrebama. Komercijalisti koji prodaju proizvode široke potrošnje često predlažu kako i gdje izložiti robu. Ako surađuju s veletrgovcima, pomažu im u izradbi promotivnog materijala i propagandi.
Ugovaranje novih poslova važan je dio posla komercijalista. Kako bi pronašli nove klijente, služe se informacijama dobivenim od postojećih klijenata, reklamama u specijaliziranim časopisima, a pohađaju i konferencije i sajmove karakteristične za proizvod njihova poduzeća. Povremeno nenajavljeni posjećuju potencijalne klijente. Komercijalisti analiziraju statističke podatke, pripremaju izvještaje i obavljaju neke administrativne poslove, kao što je ispunjavanje izvještaja troškova, ugovaranje sastanaka i planiranje vlastitih putovanja. Proučavaju literaturu o postojećim i novim proizvodima, prate prodaju, cijene i ponude proizvoda i usluga svojih konkurenata.